Wil jij wonen in het luxueuze penthouse van up:town?

Kijk mee en waan jezelf in de prachtige leefomgeving van Rotterdam. Het riante penthouse van up:town (meer dan 400 m2) is de plek bij uitstek om te genieten van het exclusieve panorama van Rotterdam. Laat je verbazen door interieur designer Linda Lagrand wat je allemaal met deze parel kunt doen.



Wat wordt jouw stijl van leven in up:town?

Vraag: wat is er leuker dan een nieuwbouwwoning inrichten? Antwoord: een nieuwbouwappartement in up:town inrichten! Wie straks het geluk heeft om te kunnen wonen in up:town, is ongetwijfeld geïnspireerd door de bijzondere vormgeving. Het slanke silhouet van up:town is de volgende eyecatcher op het Wijnhaveneiland. Leuk om alvast je gedachten te laten gaan over een passend interieur, als je ook wel zo’n appartement in de skyline van Rotterdam ziet zitten of zelfs al hebt aangeschaft!

Na de warmte van de laatste jaren met aardetinten is het interieur van vandaag compleet op de schop gegaan. Er is niet één stijl van nu, er zijn er meerdere. Een heel prominente invulling van de moderne woonruimte is minimalistisch, bijna futuristisch. Het is bijna zoeken naar een meubelstuk, bij wijze van spreken. Zelfs de kleuren zijn minimalistisch, met ruim baan voor wit en zwart. Saai? Pasteltinten geven er precies het gewenste evenwicht aan.

Back to basics in up:town
Misschien is het ‘back to basics’ ook wel van toepassing op nóg zo’n woontrend: natuurlijk wonen. Oog voor tropische bloemen, planten én dieren. De ‘botanical-trend’ staat lijnrecht tegenover het steriele interieur van hierboven: kleuren zijn vrolijk, prints opvallend. Voor wie minder op heeft met die bijna schreeuwende accenten, ligt de oplossing voor de hand. Vervang ze gewoon door échte bloemen en planten. Trouwens, het exterieur van up:town sluit er met de groene gevel al aardig bij aan.

Rotterdams next big thing op het Wijnhaveneiland
De minimal-cultuur is herkenbaar in nog zo’n actuele stroming, het art-interieur. Ja, het kan zomaar gebeuren dat je als argeloze bezoeker denkt: ben ik nu in een kunstgalerie of bij iemand op visite? Ook die trend misstaat niet in up:town: check alleen al die kunstzinnige gevel die solliciteert naar de titel van Rotterdams next big thing. De art-interieurs hebben ook een minimale inrichting, maar brutale prints in prominente kleuren - rood, wit, blauw en geel - geven er eigenheid aan.

Rond is het nieuwe vierkant
De interieurs krijgen ook andere vormen. Voorbij is de tijd dat alles per se hoekig moest zijn. Rond is het nieuwe vierkant. Ronde tafels, ronde vloerkleden, ronde lampen. Rond geeft de indruk dat het minder vol staat in huis. Ideaal dus voor degenen die vooral geïnteresseerd zijn in de kleinere appartementen die ook in up:town te vinden zijn.

Het stoere Rotterdam thuis in up:town
En ook zo enthousiast over de oude fabriekshallen en lege loodsen die worden gepimpt tot restaurant? Het is een stijl die ook mag in het interieur. Industrieel, stoer en vooral echt. Dit is interieurarchitectuur in z’n meest mannelijke vorm (met net zoveel vrouwelijke fans). En ja, ook die stijl zou niet misstaan ergens 28-hoog op het Wijnhaveneiland, aan de Jufferstraat. De nieuwbouw van up:town, met een interieur dat Rotterdamse rauwheid vertegenwoordigt. Dat mag in een stad van contrasten. Wat wordt jouw stijl van leven in up:town?

Schrijf u nu in!

Upper west side, Upper south side… Heeft u al een favoriet? Vul bijgaand inschrijfformulier in zodat wij weten waar uw voorkeur naar uit gaat. U kunt het formulier inscannen en mailen naar info@tw3.nl of het contactformulier invullen op de website (onder het kopje “Contact”).

up:town biedt luxe appartementen in de vijfde ‘topstad’ van de wereld, Rotterdam

Volgens Lonely Planet is het een ‘must-see’, het centrum van Rotterdam. De bekende reisgids zette de stad op 5 in de top-10 van internationale topsteden. Rotterdam heeft alles, volgens Lonely Planet: moderne bouwwerken, kunst, restaurants en een nachtleven. Het enige wat Rotterdam niet had, waren betaalbare appartementen in het centrum. Maar met de bouw van up:town kan iedereen die Rotterdam van dichtbij wil meemaken gerust ademhalen. Op de zeven hoogste etages van de 100 meter hoge toren is ruimte voor 28 luxe appartementen, één voor één met een majestueus uitzicht over de stad - en verder.

Het project up:town is een ontwikkeling van drie partijen: HD Groep, Bouwinvest en Stebru Transformatie. De partners hebben met spanning uitgekeken naar de start van de verkoop. ‘Op de eerste dag hebben we al tientallen aanmeldingen gehad. Het vertrouwen in de markt is weer hersteld.’ zegt een enthousiaste Robert Steenbrugge, commercieel directeur van Stebru. Algemeen directeur Robin Dijkgraaf van HD Groep: ‘Je merkt dat er een grote schaarste is aan betaalbare huur- en koopappartementen in het centrum. Er zijn de laatste jaren veel minder woningen opgeleverd, terwijl de trek naar de stad is alleen maar toegenomen.’

up:town eyecatcher op Wijnhaveneiland
Het project up:town wordt de volgende eyecatcher op het Wijnhaveneiland, een gebied dat toch al niet over landmarks te klagen heeft: de Waterstadtoren, The Red Apple en 100Hoog waren aansprekende voorgangers. De toren komt te staan aan de Jufferstraat. Robin Dijkgraaf: ‘Het is écht hartje centrum. Vijf minuten van de Markthal, de oude haven, de Witte de Withstraat, de Kop van Zuid en de Lijnbaan. En toch woon je hier redelijk rustig. Je hebt niet de herrie van de stad, maar wel de gemakken.’

‘Urban’ entree van up:town
De architectuur is strak, geheel naar de mode van vandaag. Opvallend detail: de groene afwerking van de toren. Het ‘urban’ gevoel begint al bij binnenkomst. De entree knipoogt naar de lobby’s die in internationale hotels standaard zijn. Elk appartement krijgt een hoogwaardige afwerking: een complete keuken, sanitair in de badkamer(s) en toilet en tegelwerk. Er zijn verschillende typen, in grootte variërend van 61 tot meer dan 400 vierkante meter.

Appartementen up:town flexibel indeelbaar
Dat de woningmarkt even pas op de plaats heeft gemaakt, vindt Robert Steenbrugge geen nadeel. ‘In de tussentijd is de woningkoper veranderd. De kopers van nu willen maximale flexibiliteit. Wij hebben daar rekening mee gehouden en komen kopers vergaand tegemoet, voor zover het natuurlijk niet ten koste gaat van de bouwkundige constructie.’ Ook de gehaaste woningkoper vergeten de ontwikkelaars niet. ‘De moderne single of tweeverdiener heeft vaak niet genoeg tijd om een woning compleet in te richten. Dan leveren we het appartement compleet met wand- en vloerafwerking op.’

Absolute trekker is het uitzicht over de stad en veel verder weg. Omdat de zeven hoogste etages in de verkoop gaan, zijn bewoners verzekerd van een adembenemend panorama. Mede door de transparante gevel die geen obstakels kent.

Appartementen met buitenruimte & eigen parkeerplaats in up:town
Elk appartement heeft bovendien een riante buitenruimte en een eigen parkeerplaats. Ook dat is niet altijd standaard bij vergelijkbare projecten. Al naar gelang de locatie van het appartement kan elke koper zijn of haar favoriete oriëntatie op de zon kiezen.

Ondertekening overeenkomst ontwikkeling up:town in Rotterdam tijdens Provada

up:town wordt een van de gezichtsbepalende gebouwen op het Wijnhaveneiland aan de Jufferstraat in Rotterdam. Een uniek gebouw me een eigen buitenruimte. De ruime entree, bijzondere hofjeswoningen en de maisonnette-ateliers maken up:town extra bijzonder. Het gebouw kent 34 verdiepingen waarvan tot de eerste 27 verdiepingen uitsluitend bedoeld zijn voor de vrije huur sector. De bovenste 8 etages met 28 luxe appartementen worden in de verkoop aangeboden, met een exclusief panorama over de stad. Tijdens de Provada werd woensdag 8 juni de overeenkomst getekend door de verschillende partijen van deze ontwikkeling: HD Groep, Stebru Transformatie en Bouwinvest. HD Groep treedt bij dit project op als conceptontwikkelaar en architect en Stebru Transformatie als ontwikkelend aannemer. Bouwinvest is verantwoordelijk voor de 150 middeldure vrij sector huurwoningen en 90 parkeerplaatsen in een bovengrondse stallingsgarage. De start bouw van de toren is gepland in het 4e kwartaal van 2016. De verkoop van de 28 appartementen gaat 18 juni van start. TW3 Makelaars en Stebru richten zich op de verkoop. Wanneer de vrije huur sector woningen in de verhuur gaan is nog niet bekend.

‘Een woontoren als up:town moet een beetje eigenwijs zijn’

En weer staat de skyline van het Wijnhaveneiland een metamorfose te wachten. Deze keer in groen, of ‘appeltjesgroen’ zoals architect Jeroen Hoorn het noemt, met een knipoog naar de ‘buren’ van The Red Apple. Het groen van up:town vormt een fris contrast met de al bestaande torens op het eiland. De toren met 184 appartementen krijgt een plek aan de Jufferstraat. Nog in 2016 gaat de bouw van start.

Voor de Tweede Wereldoorlog was het Wijnhaveneiland ook al een woonwijk. Toen nog met monumentale woonhuizen. In de tweede helft van de vorige eeuw veranderde het gebied langzaam maar zeker in een kantorenwijk. Maar een gebied met zo’n ideale locatie vráágt erom weer een woonbestemming te krijgen. Alles is even dichtbij: het centrum, de markt, de Oude Haven, de Maas, openbaar vervoer. Tegelijkertijd is de Wijnhaven een gebied dat relatief verscholen ligt. De drukte van het stadscentrum is er ver weg.

‘Toren mag best opvallen’
Die woonbestemming kwam er. In vijftien jaar tijd kreeg het eiland een make-over. Met up:town wordt de volgende fase ingeluid. Architect Jeroen Hoorn koos voor een slank, bijna elegant gebouw. Een toren met een herkenbare uitstraling vooral, door het gebruik van een niet heel gangbare kleur in de architectuur: groen. Nee, groen is niet de nieuwste modekleur voor trendgevoelige architecten, lacht Jeroen Hoorn. ‘Je zoekt voor een woontoren naar een ontwerp dat een beetje eigenwijs is. Een toren in een dynamisch gebied als dit mag best een beetje opvallen.’

‘Buitenruimte als kans’
En opvallen dóet het ontwerp. Ook door de uitvoering van balkons, die het idee van gaten in de gevel versterken. Met opzet, vertelt Jeroen. ‘Voor een architect is het natuurlijk verleidelijk om een strakke gevel te ontwerpen, zonder balkons. Maar op een locatie als deze mag een buitenruimte eigenlijk niet ontbreken. En ik zag het niet als een obstakel, maar als een kans. Ik heb er een soort grafische truc mee uitgehaald, door een beetje te spelen met de hoogte van de panelen langs de wanden. Daardoor creëer je inderdaad dat optische effect van gaten in de wand.’

Voor echte gaten hoeven toekomstige bewoners niet bang te zijn: elke buitenruimte is voorzien van een glazen wand, zodat de buitenruimte echt heel functioneel is - en niet alleen op warme dagen. Overigens zijn de balkons van up:town van opvallend groot formaat.

28 appartementen van verschillende grootte
Is hij nog altijd blij met zijn ontwerp, in de wetenschap dat het alweer een paar jaar oud is? ‘Ja. Het is een toren met twee verschijningsvormen. Als je in de straat zelf staat, ervaar je up:town heel anders dan op enige afstand, wanneer je de straat uit bent.’ In up:town is op de bovenste acht etages straks ruimte voor in totaal 28 appartementen. Die zijn verschillend in oppervlakte, van … tot en met … vierkante meter. Daardoor spreekt het project meerdere doelgroepen aan. Ook aan gezinnen is gedacht: de woningen in de plint zijn ok geschikt voor een gezin. De allure van up:town zit niet alleen in het fraaie ontwerp. Ook de ruime en uitnodigende entree geeft cachet aan de toren. Kortom, na rood, blauw, wit en het groen van up:town is het wachten op een gele buurman…

Ook up:town te vinden op Wijnhaven Festival op 18 juni

De aanstaande bewoners van up:town hebben straks ook hun eigen festival voor de deur. In het ‘Maritiem District’ van Rotterdam staat elk jaar een groots evenement op het programma: het Wijnhaven Festival. Op zaterdag gonst het van 12.00 tot 21.30 uur van de activiteiten op het eiland. Ook alle restaurants en terrassen staan al in de startblokken om de eilandbewoners en tal van andere bezoekers een gevarieerde dag te bezorgen. Ook woningkopers komen aan hun trekken: up:town is een van de deelnemers aan het festival.

Het is zaterdag 18 juni de tweede keer dat het festival wordt geprogrammeerd. Vorig jaar was het programma nog redelijk bescheiden van opzet. Door het succes van de editie van 2015 pakt de Wijnhaven ditmaal nog groter uit. Vrijwilligers, bewoners, ondernemers en musea in het Maritiem District - het gebied van Leuvehaven tot Boerengat - hebben ook nu weer de handen ineen geslagen. Op meer dan 40 verschillende locaties, verspreid over 18 locaties, staan activiteiten op het programma.

Zeemanstattoo halen
Om 12.00 uur begint het gratis toegankelijke festival. Voor jong en oud is er die dag van alles te doen. Zo is er een hop-on-hop-off route waarbij gidsen iets meer vertellen over de rijke historie van het eiland. Er is een cocktailproeverij, er is een fotoworkshop, de vuurtoren van Vessel 11 kan worden beklommen en je kunt een zeemanstattoo halen - al is het maar voor één dag. De dag wordt afgesloten met een dans- en lichtshow.
Ook up:town staat op het festival met een eigen stand, bedoeld om aanstaande bewoners te interesseren voor een appartement. Toekomstige bewoners van up:town kunnen in hun ‘eigen’ straat (de Jufferstraat) hun talent op de didgeridoo uitproberen. Ook heeft het festival nog een officieel tintje. Onderdeel van het programma is de tewaterlating van de Plastic Whale: een sloep, gemaakt van plastic afval in de Rotterdamse wateren. Ook de twee bruggen in het gebied die recent een opknapbeurt hebben gehad, krijgen die dag hun nieuwe naam.

Stripmuseum
Het Wijnhaven Festival geeft bezoekers ook al een sneak preview van de volgende attractie die het gebied te wachten staat. In september opent het museum ‘Strip’ op het Wijnhaveneiland, Aan de Wijnbrugstraat 1 krijgen Nederlandse strips straks alle ruimte (2000 vierkante meter).
Trek in een hapje of zin in een drankje gekregen? De Wijnhaven heeft het laatste jaar ook een paar nieuwe restaurants kunnen begroeten. Alle restaurants en terrassen hebben beloofd in te haken op het event.
Het betekent dat bewoners van up:town straks niet ver hoeven te lopen: op kleine afstand van de woontoren vinden alle activiteiten plaats. Alleen moeten die kopers nog even geduld hebben: up:town wordt vermoedelijk in 2018 opgeleverd, als alweer het vierde Wijnhaven Festival voor de deur staat. Maar dan wel letterlijk!

Disclaimer

  1. In deze disclaimer wordt verstaan onder:
    1. de eigenaar: de eigenaar van de website;
    2. gebruik(en): alle denkbare handelingen;
    3. u: de gebruiker (bezoeker) van de website;
    4. de content: alle in de website aanwezige inhoud;
  2. Het onderstaande is van toepassing op de pagina die u thans bekijkt. Door de pagina te gebruiken stemt u in met deze disclaimer.
  3. De content is door de eigenaar met de grootst mogelijke zorg samengesteld, doch, de eigenaar aanvaardt geen aansprakelijkheid ten aanzien van mogelijke onjuistheden van het getoonde.
  4. De eigenaar is niet verantwoordelijk voor content op de aan deze website gekoppelde bestanden en/ of websites waarnaar wordt verwezen.
  5. Ongeautoriseerd of oneigenlijk gebruik van de content of delen daarvan maken inbreuk op intellectuele rechten.
  6. Toestemming tot het gebruik van de getoonde content of delen daarvan op publiekelijk toegankelijke plaatsen dient schriftelijk aan ons te worden verzocht.
  7. Up:town BV behoudt zich het recht voor om de inhoud van de informatie op deze site te wijzigen.
  8. Up:town BV kan geen aansprakelijkheid aanvaarden indien er sprake mocht zijn van storingen of onderbrekingen van of fouten of vertraging in het verstrekken van informatie.
  9. Up:town BV garandeert niet dat naar haar gestuurde e-mails of andere elektronische berichten tijdig worden ontvangen en verwerkt en aanvaardt geen aansprakelijkheid voor gevolgen van het niet of te laat ontvangen of verwerken daarvan.
  10. Up:town BV aanvaardt geen verantwoordelijkheid voor de inhoud van sites waarnaar of waarvan met een hyperlink of anderszins wordt verwezen.
  11. Toepasselijk recht: Op deze website en de disclaimer is het Nederlands recht van toepassing. Alle geschillen uit hoofde van of in verband met deze disclaimer zullen bij uitsluiting worden voorgelegd aan de bevoegde rechter in Nederland.
  12. Afbeeldingen en/of artist impressions zijn uitsluitend bedoeld om een impressie te geven en er kunnen geen rechten aan worden verbonden.

Algemene Voorwaarden

De koopsommen zijn vrij op naam en inbegrepen zijn:

De koopsommen zijn exclusief: